Handelsbetingelserne er senest opdateret den 28.4.2022
Nedenstående handelsbetingelser gælder med mindre andet er aftalt mellem parterne. For erhvervskunder med eget kundelogin gælder fx de individuelt aftalte handelsbetingelser.
www.medimashop.dk ejes og drives af
Medima Shop (i det følgende også kaldet "sælger") v/ Nygaard Tønder A/S Omfartsvejen 3 6330 Padborg
Tlf.: +45 74 72 25 45 E-mail: [email protected]
CVR-nr.: 31157366
Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms og afgifter. Der tages forbehold for fejlagtige prisangivelser. Endvidere forbeholder sælger sig retten til at ændre priser uden varsel. I tilfælde af prisfejl kontaktes køber pr. mail om den korrekte pris - køber har da mulighed for at fortryde købet.
På www.medimashop.dk er det muligt at betale med følgende betalingskort:
Der opkræves ikke kortgebyr ved betaling på www.medimashop.dk.
I henhold til gældende regler hæves beløbet ikke før det bestilte afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det køber har godkendt ved ordreafgivelsen.
Herudover kan der også betales med:
Det er også muligt at forudbetale med bankoverførsel. Bemærk dog, at køber er bedre stillet ved brug af betalingskort, da han/hun så er sikret af indsigelsesordningen. Betaling med bankoverførsel betyder, at køber manuelt skal overføre ordrens totalbeløb fra egen bankkonto til sælgers bankkonto. Så snart beløbet er indgået på sælgers bankkonto bliver varen fremsendt til køber.
Der tages forbehold for prisfejl samt udsolgte og udgåede varer.
www.medimashop.dk er sikret med et SSL-certifikat. SSL står for "Secure Sockets Layer" og kan kendes på at webshoppens adresse starter med "https:". SSL-certifikatet sørger for, at alle data som sendes til og fra webshoppen er krypteret, så fremmede ikke kan opsnappe denne information og udnytte den til andre formål end tiltænkt.
Når køber betaler for sin ordre på www.medimashop.dk sker dette via et betalingsvindue fra betalingsudbyderen ePay/Bambora. Alle betalingskortoplysninger som indtastes i betalingsvinduet er ekstra godt beskyttet, fordi de ikke engang kan ses af selve webshoppen og fordi betalingssystemet skal leve op til strenge krav til håndtering, opbevaring og transmittering af kortdata, jf. PCI-standarden (www.pcisecuritystandards.org). Køber er derfor bedre sikret mod misbrug ved online handel end ved brug af betalingskort i en almindelig forretning.
På www.medimashop.dk anvendes cookies med det formål at optimere webshoppens funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for brugerne.
En cookie er en lille data-fil, der placeres på den besøgendes computers harddisk for at kunne genkende denne. Det er ikke et progam og kan ikke læse eller ødelægge data på computeren.
Det er kun det website der har placeret en cookie på harddisken der kan læse cookiens indhold igen. Cookie kan ikke indeholde vira eller lignende der kan at gøre skade på en computer.
Man kan til enhver tid slette cookies fra sin computer, jf. http://minecookies.org/cookiehandtering.
Medima Shop bruger en logstatistik på www.medimashop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende webshoppen har, hvor de kommer fra og hvor i webshoppen de forlader den igen mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere webshoppen på www.medimashop.dk.
For at kunne indgå en aftale med sælger, skal køber oplyse følgende:
Sælger registrerer desuden følgende om køber, såfremt køber indtaster disse oplysninger på www.medimashop.dk:
Disse personoplysninger registreres med det formål, at kunne levere varen til køber.
Personoplysningerne registreres hos Medima Shop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via www.medimashop.dk sikres, at det altid sker ved afgivelse af købers udtrykkelige samtykke, således at køber er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos sælger har adgang til de oplysninger, der registreres om køber.
Den dataansvarlige hos sælger er Leif Holm.
Sælger opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Sælger transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
De indtastede personoplysninger vil udelukkende blive benyttet internt af Medima Shop. Oplysninger afgivet til sælger videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand.
Sælger registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos www.medimashop.dk og Medima Shop har køber altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Køber har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om ham. Disse rettigheder har køber efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Medima Shop via e-mail [email protected].
Vi leverer kun i Danmark.
Hvis leveringsadressen er forskellig fra fakturaadressen, kan køber opgive denne ved bestilling.
Bestillinger afsendes med PostNord.
Alle forsendelser er forsikrede af sælger.
Fragtgebyret til dækning af porto og ekspedition er pt. som følger:
Leveringstiden er normalt mellem 1-2 arbejdsdage. Sælger forbeholder sig dog ret til at levere inden for 4 hverdage fra købers bestilling.
Sælger vil, såfremt man er bekendt med, at der vil indtræde væsentlig forsinkelse, så vidt muligt underrette køber herom. Men sælger kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelsen. Forsinkelser kan fx skyldes forsinkelser hos leverandører eller transportfirmaer samt helligdage, strejke, eventuelt uvejr eller havari.
Skulle køber mod forventning ikke afhente sin pakke inden 7 kalenderdage på afhentningsstedet/Posthus vil denne blive sendt retur til Nygaard Tønder A/S og sælger vil refundere varens beløb, fragten refunderes ikke.
Er varen udsolgt eller i restordre kontakter sælger køber og oplyser, hvornår det bestilte kan afsendes. Køberen har i dette tilfælde også mulighed for at annullere ordren.
Oplysninger om tekniske data og specifikationer på www.medimashop.dk er kun vejledende. Det er købers eget ansvar at vurdere varernes egnethed og anvendelighed til købers formål, fx ved også at kontrollere producenternes hjemmesider for at få de nyeste produktdata.
Sælgers ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, købers gods, tredjemand eller tredjemands gods m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra sælgers side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af sælger.
I tilfælde af at skade påføres tredjepart, skal køber straks underrette sælger og medvirke til sagens opklaring. Sælger har ret til at besigtige skaden.
BEMÆRK: Nedenstående fortrydelsesret gælder kun for privatkunder. Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.
Køber har 14 dage fra modtagelse til at meddele Medima Shop at han/hun fortryder købet af sin vare.
Herefter har køber 14 dage til at sende varen retur.
Køber skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Køber har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dvs. den må ikke være taget i egentlig brug.
Emballagen må ikke være brudt ved varer, hvor den originale emballage udgør en væsentlig del af varens nyværdi.
Specielt hjemmetagede varer/ordrer og eller antal kan ikke fortrydes. Dette gælder også for varer, som er fremstillet efter købers/forbrugerens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg.
Ved fejl, mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes køber rette henvendelse til:
Medima Shop Omfartsvejen 3 6330 Padborg Tlf.: +45 74 72 25 45 E-mail: [email protected]
Køber skal fremsætte sin reklamation over mangler, der er eller burde være konstateret ved modtagelse, senest 8 dage efter varemodtagelsen og inden leverancen tages i brug eller bearbejdes.
Hos Medima Shop har køber 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette gælder medmindre, der står noget andet på varen i produktkataloget.
Reklamationsretten betyder, at køber kan klage over fejl og mangler ved varen, der viser sig op til 24 måneder efter, at køber modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret brug. Det er endvidere en forudsætning, at fejlen eller manglen var til stede, da køber modtog varen første gang.
Køber skal reklamere inden for rimelig tid efter, han/hun har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer køber inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Du har 14 dages fuld returret fra den dag du modtager pakken. Købte varer bedes returneret i ubrugt stand med alle originale mærker, som ved modtagelse og med intakt vareemballage.
Vi ønsker at gøre returnering så nem som muligt og vedlægger derfor en Post Nord returlabel i din pakke, som blot skal sættes uden på returpakken.
Fragtomkostninger ved retur påhviler kunden og anvendelse af Post Nord returlabel koster 49 kr., som modregnes i det beløb du får tilbagebetalt. Vi tager ikke imod pakker sendt uden omdeling. Ved pakker sendt efter eget valg, er kunden ansvarlig for, at pakken kommer sikkert frem til os.
Returbeløbet overføres til det betalingskort, der er anvendt på ordren.
Har du spørgsmål til din ordre eller mistet din returlabel, bedes du kontakte os på [email protected]
Ønsker du at ombytte til en anden størrelse eller vare, bedes du returnere varen og lægge en ny ordre i webshoppen. Det er ikke muligt at ombytte en vare ved returnering og alle returpakker behandles som retursager uanset ønske om ombytning. Dette sikrer dig den ønskede ombytningsvare, hurtig ekspedition af din nye ordre samt korrekt vareinformation på din kvittering.
Reklamationer kan ikke sendes retur uden forudgående aftale med kundeservice. Ved reklamation, send en mail til [email protected].
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.
Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og sælger har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for købers bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning i forbindelse med en reklamation, kan privatkunder indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt, jf. https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Klagemuligheder/Klagemuligheder-for-forbrugere.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køber er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal køber angive sælgers e-mail adresse [email protected].